Gå videre til innholdet

Ofte stilte spørsmål

local_shipping Frakt, retur og bytte


Vi tilbyr gratis frakt på alle ordre, uansett hvor mye du kjøper for!
Alle våre pakker sendes fra vårt lager i Norge med leveringstider fra 1-3 virkedager. Ingen toll, ingen ekstra kostnader!


Det kan du! Det er også helt gratis å sende retur. Prøv ditt produkt opp til 90 dager, liker du den ikke, sender du den bare tilbake (uten å betale), så får du pengene tilbake. Kontakt oss for mer informasjon om retur.


Det kan du! Vi anbefaler å sjekke ut størrelsesoveriktene våre, får å finne riktig størrelse for deg. Dersom produktet ditt ikke passer når du får det, kan du bytte størrelse helt gratis. Det er bare å kontakte oss, så ordner vi det!


Alle våre pakker sendes fra vårt lager i Norge med leveringstider fra 1-3 virkedager. Ingen toll, ingen ekstra kostnader!

help_outline Nakkekøyen


En svært effektiv metode for påføring av en distraksjonskraft som brukes til å lindre nakkesmerter for personer som lider av leddgikt, diskusprolaps og/eller bulende plater.


Cervikal trekkraft fungerer ved å trekke hodet forsiktig bort fra nakken. Ved å gjøre dette vil:

1. Musklene langs ryggmargen begynner å slappe av og gradvis strekke seg, sammen med leddbånd rundt ryggraden.

2. Det intervertebrale rommet i ryggraden utvides, noe som bringer blodstrøm, sirkulasjon og ernæring til områdene som har vært komprimert.

3. Økt sirkulasjon bidrar til å oksygenere muskler, nerver, sener og leddbånd, noe som fører til redusert smerte og økt mobilitet.

Klemte nerver frigjøres. Herniated og bulende plater reduserer, slik at smerter og plager lindres.


Tidligere kunne enkeltpersoner bare få nytte av cervikal trekkraft hos en fysioterapeut. Men disse besøkene er ofte tidkrevende, upraktiske og kostbare.

I dag er det mange hjemmehjelpsmetoder for cervikal trekkraft i hjemmet, men de fleste er komplekse, tungvint, omfangsrike, dyre og potensielt skadelige.

Det som trengs er en brukervennlig, kompakt, ikke-ødeleggende, effektiv trekkanordning som minimerer ubehag og unngår potensielt skadelige påkjenninger, samtidig som pasienten gir den ultimate avslapningen og smertelindringen.

Og det er slik og hvorfor Nakkekøyen ble til!


Selv om Nakkekøyen oppnår mange av de samme fordelene med fysisk og massasjeterapi, er det ikke ment å erstatte disse metodene.

Nakkekøyen er ment å være et kompliment til disse terapiene, som kan brukes hver dag for å lindre smerter og beskytte mot fremtidig skade.


Nakkekøyen er ideell for:

Kontorarbeidere
Studenter
Idrettsutøvere
Skiftarbeidere
Arbeidere
Sjåfører


Ikke bruk Nakkekøyen hvis du har:

Akutt cervikal skade
Spinal ustabilitet
Spinal hypermobilitet
Nakkesvulster
Leddgikt
Osteomylelitt
Er under 16 år


Konsulter deg med legen din eller fysioterapeuten for å se om Nakkekøyen er riktig for deg


Nakkekøyen er et ikke-kirurgisk behandlingsalternativ som bruker cervikal trekkraft for å gi rask lindring av nakken og raskere gjenoppretting etter nakkeskader, uten behov for medisiner eller kirurgi. Noen av symtomene Nakkekøyen kan hjelpe med er:


Smerter i nakke, hode eller skulder
Spenningshodepine
Dårlig holdning
Herniated, komprimerte eller bulede plater
Klemte nerver
Cervikal nakke og muskelspasmer
Artrose
Fysisk og psykisk stress
Muskel tetthet
Redusert bevegelsesområde og bevegelighet i nakken
Dårlig søvn på grunn av angst og urolig tenkning før sengetid.


Analogien vi liker å bruke gjelder uttøying av muskler. Hvis du har tette hamstrings og tøyer dem en gang, får du umiddelbar lindring. Men hvis du ikke fortsetter med et slags vedlikeholdsstrekningsprogram, blir hamstringene stramme igjen. Nakkekøyen fungerer på samme måte ved at det er et fantastisk vedlikeholdsverktøy som bidrar til å fremme ryggradshygiene og leddmobilitet. Det er dette som gjør det til en effektiv langsiktig løsning på nakkesmerter og hodepine. Hyppigheten og varigheten av bruk avhenger virkelig av personen. Etter hvert som du blir mer mobil, må du bruke mindre og mindre.


Stoffsammensetning: 80% polyester, 20% elastan


Det er ikke noe eksakt tall, da målet er å føle en behagelig, gradvis strekk, og mye av det avhenger av hvordan det føles for deg. Ideelt sett anbefaler vi at basen/puten til Nakkekøyen er omtrent 5-10 cm fra bakken når den er satt sammen, men for avstanden mellom hengekøye og y-aksen (f.eks. Vegg eller dør), vil det også avhenge hvilken vinkel som føles avslappende og behagelig for deg.


1. Hvis du er ute etter en mer intens strekning, kan du bevege deg bort fra veggen eller døren. Start mer konservativt og se hvordan kroppen din reagerer etter 1 økt.


2. Hvis strekningen er for mye, gå tilbake mot veggen eller døren.
Kroppen din er veldig smart, den vet hva den liker og ikke liker.


3. Hvis strekningen føles for sterk, så er det sannsynligvis det. Juster spenningen ut fra dine behov.

For mer informasjon om oppsett og bruk, sjekk ut vår brukerinformajsonguide her.


Det avhenger hovedsakelig av personen som bruker den. Vi anbefaler at du starter med 5-10 minutter i utgangspunktet og jobber deg opp derfra. Hvis nakken din er i dårlig form, må du kanskje bruke den 2 - 3x per dag i opptil 15 minutter (minst et intervall på 4 timer mellom øktene og et maksimum på 15 minutter per økt) om gangen, men etter hvert som rekkevidden din forbedres og smerten eller ubehaget avtar, kan du også redusere frekvensen og varigheten av strekningen. Men hvis varigheten på 15 minutter gir deg enten hodepine eller svimmelhet/kvalme eller ryggsmerter, må du kanskje redusere tiden og plassere puten mer mot midten av nakken.

Vi liker å sammenligne dette for å forbedre fleksibiliteten i hamstring. Hvis du har veldig tette hamstrings, må du sannsynligvis strekke dem 2-3 ganger om dagen i noen uker for å se betydelig fysisk endring. Hvis du har relativt fleksible hamstrings, trenger du sannsynligvis bare å strekke dem 3 - 4 ganger per uke.


Dette avhenger av kroppen din, da nakken din vil ha en foretrukket posisjon. Vi anbefaler å prøve begge (plassere puten bak på hodet/bunnen av skallen ELLER i midten av nakken) og gjøre det som føles best og mest behagelig for deg.

For eksempel, hvis du vet at du skriver mye eller vanligvis gjør ting som holder hodet i en nedadgående posisjon i lengre perioder, må nakken sannsynligvis gjenopprette sin naturlige "C-kurve", så flytt puten til midten av nakken din vil hjelpe deg med å gjenopprette den naturlige kurven.

På den annen side, hvis du har en skrivebordsjobb, reiser mye eller sitter hele dagen, kan du sannsynligvis dra mest nytte av nakkehengekøyen mest ved å ha puten under bunnen av skallen din for generell trekkraft i nakken.

help_outline Holdningsvesten 2.0


En dårlig holdning kan føre til en rekke uønskede konsekvenser. En god holdning er derfor en stor fordel for en fungerende kropp. Dersom du sliter med dårlig holdning, kan Holdningsvesten 2.0 hjelpe deg svært mye!


Vi anbefaler å starte rolig med bruken av vesten, så øke bruken gradvis. De to første ukene holder det med 30-60 min hver dag, etter de to første ukene anbefaler vi å bruke bruke vesten 1-2 timer hver dag. Vi anbefaler sterkt å ikke bruke vesten i tidsperioder over 2 timer. Dersom det er dager der du ikke får brukt vesten går dette helt fint, men for best mulig resultat anbefaler vi daglig bruk. Når du kommer til punktet der du klarer å holde en god holdning uten å tenke på det. Trenger du ikke å bruke vesten mer.


Det vil den ikke. Bruker man Holdningsvesten 2.0 riktig, og ikke mer enn 3 timer hver dag, vil vesten ikke svekke ryggmusklene. 


Vesten er justerbar og er bygget for komfort. Det vil ikke være ubehagelig å ha på vesten, så lenge du ikke bruker den i perioder over 3 timer.


Det er helt opp til deg! Vi anbefaler å bruke vesten i tilfeller der du pleier å slite med holdningen din. Jobb foran pc, tur med hunden, lange kjøreturer og perioder der man sitter lenge, er fine tidspunkter å bruke vesten på.


Ikke i det hele tatt! Vesten er like lett å ta på som en vanlig ryggsekk. For mer detaljert brukerinformasjon trykk her.

help_outline Dekompresjonsbeltet


Beltet behandler og hjelper effektivt et bredt spekter av nedre ryggproblemer som skarpe ryggsmerter, ryggkramper, langvarige smerter, isjiasnerven, ryggmargen, ryggmargsstenose, spondylitt, diskusprolaps og bulende mellomvirvelskiver.

Beltet kan brukes av de aller fleste. Men, ikke bruk beltet dersom du har en eller flere av følgene forhold:


Brudd i: Brystvirvel, korsrygg, ryggvirvel, bekken, ribbein

Alvorlig revmatoid artritt, brudd på leddbånd

Purulent tuberkuløs spondylitt

Lumbal sykdom forårsaket av tuberkulose eller svulst

Ganglion eller skjelett svulst

Alvorlig hjerte- og karsykdom og luftveissykdom

Ved graviditet

Alvorlig osteoporose

Alvorlig hudsykdom


Bruk beltet direkte på huden, eller over lette plagg som t-shorter og tynne gensere

Bruk beltet slik at det sitter mellom brystet og hoftene, og slik at du føler at du får god støtte ved korsryggen

Fest pumpen på ventilen til belte, og pump opp beltet

Beltet funker best når det er fullt oppblåst

Vi anbefaler å bruke beltet 1-2 ganger daglig i perioder mellom 30-60 minutter 

Ikke bruk beltet når du sover

Før du tar av beltet, sørg for at beltet er tomt for luft. Dette gjøres lettest ved å presse den lille plastikkbiten som henger på beltet på ventilen til beltet

For mer informasjon om bruk av Dekompresjonsbeltet, sjekk ut vår brukerinformasjon som som du finner her.



1. Dekomprimerer korsryggen

Oppblåsing av dekompresjonsbeltet vil strekke seg og trekke nedre del av ryggen. Denne milde bevegelsen bidrar til å forlenge ryggraden, og hjelper brukerne til å føle seg bedre allerede etter første bruk. Det tillater også blodstrøm for bedre tilgang til ryggraden for å lindre betennelse rundt mellomvirvelskiver og isjiasnerven.

2. Stabiliserer og styrker korsryggen

Med en ustabil nedre rygg kan hverdagslige handlinger utløse bluss av smerter og spasmer. Dekompresjonsbeltet gir korsryggen den støtten den trenger for å forhindre disse episodene. Den ekstra stabiliteten rundt ryggen betyr at du også kan arbeide for å styrke ryggmuskulaturen med mindre smerter.

3. Strekker tette muskler og letter stivhet

Ryggmuskulaturen spenner seg ofte for å kompensere for skader og feiljustering, noe som kan føre til stivhet, stress og ryggsmerter. Når dekompresjonsbeltet er oppblåst, strekker det musklene i ryggen din og hjelper til med å lindre de omkringliggende leddene.

4. Avlaster korsryggen fra overkroppsvekten

Når dekompresjonsbeltet er oppblåst, øker det i høyden med 4 tommer, dermed løfter og støtter vekten av overkroppen.

live_help

Fant du ikke svaret ditt?

Vårt kundeserviceteam hjelper deg gjerne!

Kontakt oss

Gratis frakt og retur

Vi tilbyr gratis frakt og retur med Bring på alle ordre nå!

Åpen retur i 90 dager

Prøv i 90 dager, er du ikke fornøyd får du pengene tilbake.

Sikker betaling

Vi tilbyr betalinger med blant annet Vipps, Klarna, Visa, Apple Pay og Paypal.

Kundeservice

Dersom du har noen spørsmål, er det bare å ta kontakt. Vi svarer på alt!